Нормативно- правова база

    Нормативне забезпечення роботи групи продовженого дня
В наш час в суспільстві найважливіше значення надається виховній функції функції загальноосвітніх закладів, про що свідчить низка нормативно-правових документів. В них  міститься так званий новий підхід до виховання молодого покоління, уточнено не лише мету, а й зміст, форми організації, критерії ефективності виховання. Завдання сучасної школи щодо формування всебічно розвиненої, соціально активної особистості вимагає від нас педагогів нових підходів до організації виховної роботи в школі.
Правильно спланована і організована робота вихователя групи продовженого дня дає можливість гармонійно поєднати навчання, виховання та дозвілля дітей відповідно до їхніх інтересів і побажань та вікових особливостей,  надавати їм кваліфіковану допомогу у виконанні завдань.
         Планування виховної роботи повинне ґрунтуватися на  науково-правовій базі освітньої галузі яку складають:
o       Конституція України (28 червня 1996 р. – К.,: Преса України, 1997);
o       Загальна декларація прав людини. Прийнята і проголошена Генеральною Асамблеєю Організації Об’єднаних Націй 10 грудня 1948 року.
o       Декларація прав дитини. Проголошена Генеральною Асамблеєю Організації Об’єднаних Націй 20 листопада 1959 року.
o       Конвенція про права дитини. Прийнята  Генеральною Асамблеєю Організації Об’єднаних Націй 20 листопада 1989 року.
o       Конвенція про права дитини;
o       Про освіту”. Закон України від 23 березня 1996 року № 100/96-ВР (зі змінами і доповненнями).
o       “Про загальну середню освіту”. Закон України від 13 травня 1999 року № 651-ХІУ.
o       Державна національна програма “Освіта” (Україна ХХІ ст.);
o       Національна програма “Діти України”;
o       Указ Президента України від 24.01.2001 р. № 42/2001 “Про додаткові  заходи щодо забезпечення виконання Національної програми “Діти України” на період до 2005 року.
o       Національна програма патріотичного виховання населення, формування здорового способу життя, розвитку духовності та зміцнення моральних засад суспільства. Постанова Кабінету міністрів України від 15.09.1999 р. № 1697.
o       Концепція виховання дітей і молоді в національній системі освіти. Затверджена колегією Міністерства освіти України 28.02.96 р
o       Проект Концепції громадянського виховання особистості в умовах розвитку української державності. “Педагогічна газета № 6(72) червень 2000 р.
o       Сім’я і родинне виховання (концепція);
o       Указ Президента України від 28.01.2001 р. “Про додаткові заходи щодо запобігання дитячій безоглядності”. Інф. зб. Мін. осв. – 2001 р. – № 9;
o       Указ Президента України від 11.07.2005 р. № 1086 “Про першочергові заходи щодо захисту прав дітей”. Інф. зб. Мін. осв. – 2005 р..
o       Постанова Кабінету Міністрів України від 5 жовтня 2009 року №1121 про затвердження Положення про групу продовженого дня загальноосвітнього навчального закладу.
o       Наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 10.05.2011 р. №423 "Про затвердження єдиних зразків обов’язкової ділової документації у загальноосвітніх навчальних закладах усіх типів і форм власності
o       Лист Міністерства освіти і науки України від 02.07.07 № 1/9 – 407 «Про організацію навчально-виховного процесу в 1 класі»;
o       . Наказ Міністерства освіти і науки України під 20.02.02 № 128 «Про затвердження нормативів наповнюваності груп дошкільних навчальних закладів (ясел-садків) компенсуючого типу, класів спеціальних загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів), груп подовженого дня і виховних груп загальноосвітніх навчальних закладів усіх типів та Порядку поділу класів на групи при вивченні окремих предметів у загальноосвітніх навчальних закладах»;
o       Лист Міністерства освіти і науки України від 29.12.01 № 1/9—468 «Про обсяг та характер домашніх завдань для учнів початкової школи».
o       Наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від13.04.2011  N 329. «Про затвердження Критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів  (вихованців) у системі загальної середньої освіти»
o       Інструктивно-методичний лист Міністерства освіти і науки України від 11.09.2007 р. № 1/9-532 «Вимоги щодо ведення класного журналу в 1-4 класах ЗНЗ» (домашні завдання).
o       Наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від   09.06.11  №_ 1/9-455 Щодо проведення Всеукраїнської акції «Дай руку, першокласнику!»


           Крім вище зазначених нормативних документів у своїй діяльності
вихователь керується рішеннями Кабінету Міністрів, органів управління освіти всіх рівнів з питань освіти і виховання учнів, правилами і нормами охорони праці, техніки безпеки, а також Статутом та правовими актами школи (правилами внутрішнього розпорядку, наказами та розпорядженнями директора).


   




Посадова інструкція вихователя
 групи продовженого дня

1. Загальні положення
1.1. Ця посадова інструкція розроблена на основі тарифно-кваліфікаційної характеристики вихователя. Під час скла­дання інструкції враховано також рекомендації організації служби охорони праці в навчальних закладах Міністерства освіти та науки України.
1.2.  Вихователь призначається на посаду і звільняється з неї директором школи.
1.3.  Вихователь повинен мати повну або базову вищу педагогічну освіту (без вимог до стажу педагогічної роботи).
1.4. Вихователь підпорядковується безпосередньо заступ­нику директора школи з виховної роботи.
1.5.  У своїй діяльності вихователь керується Конститу­цією і законами України, Наказами Президента України, рішеннями Кабінету Міністрів України, органів управління освітою всіх рівнів з питань освіти і виховання учнів; прави­лами і нормами охорони праці, техніки безпеки і протипо­жежного захисту, а також Статутом і локальними правовими актами школи (у тому числі Правилами внутрішнього тру­дового розпорядку, наказами і розпорядженнями директора, даною інструкцією), трудовим договором (контрактом). Ви­хователь дотримується Конвенції про права дитини.
2.  Функції
Основними напрямами діяльності вихователя є:
2.1.  Опікування учнями, їх виховання і нагляд за ними під час їхнього перебування у виховних групах школи.
2.2.  Організація і проведення позаурочної навчальної ро­боти в закріпленій за ним групі.
3.  Посадові обов'язки
Вихователь виконує такі посадові обов'язки:
3.1.  Планує, організовує та здійснює виховання учнів.
3.2.  Проводить повсякденну роботу, яка забезпечує ство­рення умов для соціально-психологічної реабілітації учнів, їх соціальної та трудової адаптації.
3.3.  Використовує різноманітні прийоми, методи і засоби виховання та навчання школярів.
3.4.  Планує і проводить з учнями корекційно-розвивальну роботу на основі вивчення їхніх індивідуальних особли­востей.
3.5.  Спільно з медичними працівниками забезпечує збе­реження і зміцнення здоров'я учнів, здійснює заходи, які сприяють їхньому психофізіологічному розвитку.
3.6. Приймає дітей за встановленим порядком від батьків (осіб, що їх замінюють) чи вчителів школи; організовує дотримання учнями режиму дня, виконання ними домашніх завдань, надає їм допомогу в навчанні, організації відпочин­ку і здобутті додаткової освіти, залучаючи їх до художньої і науково-технічної творчості, роботи спортивних секцій, гуртків та інших об'єднань за інтересами.
3.7.  Сприяє формуванню в учнів моральних якостей гро­мадянина, формує в них культуру поведінки, відповідаль­не ставлення до навчання, праці, повагу до прав людини, проводить роботу з профілактики відхилень у поведінці, позбавлення від шкідливих звичок.
3.8.  Надає допомогу в організації самоуправління в уч­нівському колективі.
3.9.  Вивчає індивідуальні здібності, інтереси й нахили учнів, їхню поведінку в сім'ї, житлово-побутові умови про­живання сім'ї, взаємини учнів з батьками чи особами, що їх замінюють.
ЗЛО. Забезпечує у стосунках з учнями дотримання їхніх прав і свобод.
3.11. Веде у встановленому порядку документацію і звіт­ність.
3.12.  Бере участь у роботі педагогічної ради школи. ' 3.13. Проходить періодичний медичний огляд.
3.14.  Систематично підвищує свою професійну кваліфі­кацію; бере участь у роботі методичних об'єднань та інших формах методичної роботи.
3.15. Дотримується етичних норм поведінки, які відпові­дають громадському статусу вчителя, у школі, побуті, гро­мадських місцях.
3.16.  Створює умови для безпечного здійснення навчаль­ного процесу, ретельного дотримання правил техніки безпе­ки, санітарних та протипожежних правил; негайно сповіщає адміністрацію школи про випадки виявлення в учнів зброї, пожежо- і вибухонебезпечних предметів та пристроїв, от­рут, наркотичних і токсичних речовин, інших вилучених із цивільного вжитку речей.
3.17.  Оперативно повідомляє адміністрацію школи про кожен нещасний випадок, вживає заходів щодо надання першої долікарської допомоги.
3.18. Вносить пропозиції щодо покращення й оздоровлен­ня умов здійснення освітнього процесу, а також повідомляє керівників про всі недоліки в забезпеченні навчального про­цесу, які знижують працездатність учнів.
3.19.  Проводить інструктаж учнів з техніки безпеки під час проведення виховних заходів з обов'язковою реєстрацією у класному журналі чи журналі реєстрації інструктажів.
3.20. Організовує вивчення учнями правил охорони праці, правил дорожнього руху, поведінки в побуті, на воді тощо.
4. Права
Вихователь має право на:
4.1.  Участь в управлінні школою відповідно порядку, визначеного Статутом школи.
4.2.  Захист професійної честі й гідності.
4.3. Ознайомлення зі скаргами та іншими документами, які містять оцінку його роботи, надання відповідних пояснень.
4.4.  Захист своїх інтересів самостійно і/чи через пред­ставника, у тому числі адвоката, у випадку дисциплінарного
-  чи службового розслідування, пов'язаного з порушенням педагогом норм професійної етики.
4.5.  Конфіденційність дисциплінарного (службового) роз­слідування, за винятком випадків, передбачених законом.
4.6. Вільний вибір і використання методик навчання й ви­ховання, навчальних посібників і матеріалів, підручників, методів оцінювання знань учнів.
4.7.  Підвищення у встановленому порядку своєї кваліфі­кації.
4.8.  Проходження атестації на добровільній основі на відповідну кваліфікаційну категорію.
4.9.  Давання учням під час занять і перерв обов'язкових для виконання розпоряджень, які стосуються організації занять і дотримання дисципліни, притягнення учнів до дис­циплінарної відповідальності у випадках і в порядку, визна­чених відповідними правилами.
5.  Відповідальність
5.1.  Вихователь несе відповідальність за життя і здоров'я учнів групи, за дотримання їхніх прав і свобод, визначених законодавством України.
5.2.  За невиконання чи неналежне виконання без поваж­них причин Статуту і Правил внутрішнього трудового розпо­рядку школи, законних розпоряджень директора школи та інших локальних нормативних актів, посадових обов'язків, визначених цією Інструкцією, вихователь несе дисциплі­нарну відповідальність у порядку, визначеному трудовим законодавством.
5.3.  За застосування, у тому числі одноразове, методів виховання, пов'язаних із фізичним і/чи психічним насил­лям над особистістю учня, а також скоєння іншого амо­рального вчинку вихователь може бути звільнений з посади відповідно до трудового законодавства і Закону України «Про освіту».
5.4.  За навмисно завдані школі чи учасникам освітньо­го процесу у зв'язку з виконанням (невиконанням) своїх посадових обов'язків збитки вихователь несе матеріальну відповідальність у порядку і в межах, визначених трудовим і/чи цивільним законодавством.
6.  Взаємовідносини (зв'язки за посадою) Вихователь:
6.1. Працює за графіком, складеним виходячи з 30-годин-ного робочого тижня і затвердженим директором школи.
6.2.  Замінює у встановленому порядку тимчасово відсут­ніх вихователів на умовах погодинної оплати.
6.3.  Самостійно планує свою роботу на навчальний рік і навчальний семестр. План роботи затверджується заступни­ком директора школи з виховної роботи.
6.4. Подає заступнику директора школи з виховної роботи письмовий звіт про свою діяльність за певний період роботи (семестр, навчальний рік).
6.5.  Одержує від директора школи та його заступників ін­формацію нормативно-правового і організаційно-методичного характеру, ознайомлюється з відповідними документами.
6.6. Працює у тісній взаємодії з учителями, класними керів­никами і батьками учнів (особами, які їх замінюють); систе­матично здійснює обмін інформацією з питань, які належать до його компетенції, з адміністрацією та вчителями школи.














Немає коментарів:

Дописати коментар