Нормативне забезпечення роботи групи
продовженого дня
В наш час в суспільстві
найважливіше значення надається виховній функції функції загальноосвітніх
закладів, про що свідчить низка нормативно-правових документів. В них міститься так званий новий підхід до
виховання молодого покоління, уточнено не лише мету, а й зміст, форми
організації, критерії ефективності виховання. Завдання сучасної школи щодо
формування всебічно розвиненої, соціально активної особистості вимагає від нас
педагогів нових підходів до організації виховної роботи в школі.
Правильно спланована і
організована робота вихователя групи продовженого дня дає можливість гармонійно
поєднати навчання, виховання та дозвілля дітей відповідно до їхніх інтересів і
побажань та вікових особливостей,
надавати їм кваліфіковану допомогу у виконанні завдань.
Планування виховної роботи повинне
ґрунтуватися на науково-правовій базі
освітньої галузі яку складають:
o Конституція України (28
червня 1996 р. – К.,: Преса України, 1997);
o Загальна декларація прав
людини. Прийнята і проголошена Генеральною Асамблеєю Організації Об’єднаних
Націй 10 грудня 1948 року.
o Декларація прав дитини.
Проголошена Генеральною Асамблеєю Організації Об’єднаних Націй 20 листопада
1959 року.
o Конвенція про права
дитини. Прийнята Генеральною Асамблеєю
Організації Об’єднаних Націй 20 листопада 1989 року.
o Конвенція про права
дитини;
o Про освіту”. Закон
України від 23 березня 1996 року № 100/96-ВР (зі змінами і доповненнями).
o “Про загальну середню
освіту”. Закон України від 13 травня 1999 року № 651-ХІУ.
o Державна національна
програма “Освіта” (Україна ХХІ ст.);
o Національна програма
“Діти України”;
o Указ Президента України
від 24.01.2001 р. № 42/2001 “Про додаткові
заходи щодо забезпечення виконання Національної програми “Діти України”
на період до 2005 року.
o Національна програма
патріотичного виховання населення, формування здорового способу життя, розвитку
духовності та зміцнення моральних засад суспільства. Постанова Кабінету
міністрів України від 15.09.1999 р. № 1697.
o Концепція виховання дітей
і молоді в національній системі освіти. Затверджена колегією Міністерства
освіти України 28.02.96 р
o Проект Концепції
громадянського виховання особистості в умовах розвитку української державності.
“Педагогічна газета № 6(72) червень 2000 р.
o Сім’я і родинне виховання
(концепція);
o Указ Президента України
від 28.01.2001 р. “Про додаткові заходи щодо запобігання дитячій
безоглядності”. Інф. зб. Мін. осв. – 2001 р. – № 9;
o Указ Президента України
від 11.07.2005 р. № 1086 “Про першочергові заходи щодо захисту прав дітей”.
Інф. зб. Мін. осв. – 2005 р..
o Постанова Кабінету
Міністрів України від 5 жовтня 2009 року №1121 про затвердження Положення про
групу продовженого дня загальноосвітнього навчального закладу.
o Наказ Міністерства освіти
і науки, молоді та спорту України від 10.05.2011 р. №423 "Про затвердження єдиних зразків обов’язкової
ділової документації у загальноосвітніх навчальних закладах усіх типів і форм власності
o Лист Міністерства освіти і
науки України від 02.07.07 № 1/9 – 407 «Про організацію
навчально-виховного процесу в 1 класі»;
o . Наказ Міністерства освіти і науки України під
20.02.02 № 128 «Про затвердження нормативів наповнюваності
груп дошкільних навчальних закладів
(ясел-садків) компенсуючого типу, класів спеціальних загальноосвітніх шкіл
(шкіл-інтернатів), груп подовженого дня і виховних груп загальноосвітніх навчальних закладів усіх типів та Порядку
поділу класів на групи при вивченні окремих предметів у загальноосвітніх
навчальних закладах»;
o Лист Міністерства освіти і науки України від
29.12.01 № 1/9—468 «Про обсяг та
характер домашніх завдань для учнів початкової школи».
o Наказ Міністерства освіти
і науки, молоді та спорту України від13.04.2011
N 329. «Про затвердження Критеріїв
оцінювання навчальних досягнень
учнів (вихованців) у системі загальної
середньої освіти»
o Інструктивно-методичний
лист Міністерства освіти і науки України від 11.09.2007 р. № 1/9-532 «Вимоги
щодо ведення класного журналу в 1-4 класах ЗНЗ» (домашні завдання).
o Наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту
України від 09.06.11
№_ 1/9-455 Щодо проведення
Всеукраїнської акції «Дай руку, першокласнику!»
Крім вище зазначених нормативних документів у своїй діяльності
вихователь керується рішеннями Кабінету Міністрів,
органів управління освіти всіх рівнів з питань освіти і виховання учнів,
правилами і нормами охорони праці, техніки безпеки, а також Статутом та
правовими актами школи (правилами внутрішнього розпорядку, наказами та
розпорядженнями директора).
Посадова інструкція вихователя
групи продовженого дня
1. Загальні положення
1.1. Ця посадова інструкція розроблена на основі
тарифно-кваліфікаційної характеристики вихователя. Під час складання
інструкції враховано також рекомендації організації служби охорони праці в
навчальних закладах Міністерства освіти та науки України.
1.2.
Вихователь призначається на посаду і звільняється з неї директором
школи.
1.3.
Вихователь повинен мати повну або базову вищу педагогічну освіту (без
вимог до стажу педагогічної роботи).
1.4. Вихователь підпорядковується
безпосередньо заступнику директора школи з виховної роботи.
1.5. У своїй діяльності вихователь
керується Конституцією і законами України, Наказами Президента України,
рішеннями Кабінету Міністрів України, органів управління освітою всіх рівнів з
питань освіти і виховання учнів; правилами і нормами охорони праці, техніки
безпеки і протипожежного захисту, а також Статутом і локальними правовими
актами школи (у тому числі Правилами внутрішнього трудового розпорядку,
наказами і розпорядженнями директора, даною інструкцією), трудовим договором
(контрактом). Вихователь дотримується Конвенції про права дитини.
2. Функції
Основними напрямами діяльності вихователя є:
2.1.
Опікування учнями, їх виховання і нагляд за ними під час їхнього
перебування у виховних групах школи.
2.2.
Організація і проведення позаурочної навчальної роботи в закріпленій за
ним групі.
3. Посадові
обов'язки
Вихователь виконує такі посадові обов'язки:
3.1.
Планує, організовує та здійснює виховання учнів.
3.2.
Проводить повсякденну роботу, яка забезпечує створення умов для
соціально-психологічної реабілітації учнів, їх соціальної та трудової
адаптації.
3.3.
Використовує різноманітні прийоми, методи і засоби виховання та навчання
школярів.
3.4.
Планує і проводить з учнями корекційно-розвивальну роботу на основі
вивчення їхніх індивідуальних особливостей.
3.5.
Спільно з медичними працівниками забезпечує збереження і зміцнення
здоров'я учнів, здійснює заходи, які сприяють їхньому психофізіологічному
розвитку.
3.6. Приймає дітей за встановленим порядком
від батьків (осіб, що їх замінюють) чи вчителів школи; організовує дотримання
учнями режиму дня, виконання ними домашніх завдань, надає їм допомогу в
навчанні, організації відпочинку і здобутті додаткової освіти, залучаючи їх до
художньої і науково-технічної творчості, роботи спортивних секцій, гуртків та
інших об'єднань за інтересами.
3.7.
Сприяє формуванню в учнів моральних якостей громадянина, формує в них
культуру поведінки, відповідальне ставлення до навчання, праці, повагу до прав
людини, проводить роботу з профілактики відхилень у поведінці, позбавлення від
шкідливих звичок.
3.8.
Надає допомогу в організації самоуправління в учнівському колективі.
3.9.
Вивчає індивідуальні здібності, інтереси й нахили учнів, їхню поведінку
в сім'ї, житлово-побутові умови проживання сім'ї, взаємини учнів з батьками чи
особами, що їх замінюють.
ЗЛО. Забезпечує у стосунках з учнями дотримання їхніх прав і свобод.
3.11. Веде у встановленому порядку документацію
і звітність.
3.12.
Бере участь у роботі педагогічної ради школи. ' 3.13. Проходить
періодичний медичний огляд.
3.14.
Систематично підвищує свою професійну кваліфікацію; бере участь у
роботі методичних об'єднань та інших формах методичної роботи.
3.15. Дотримується етичних норм поведінки,
які відповідають громадському статусу вчителя, у школі, побуті, громадських
місцях.
3.16.
Створює умови для безпечного здійснення навчального процесу, ретельного
дотримання правил техніки безпеки, санітарних та протипожежних правил; негайно
сповіщає адміністрацію школи про випадки виявлення в учнів зброї, пожежо- і
вибухонебезпечних предметів та пристроїв, отрут, наркотичних і токсичних
речовин, інших вилучених із цивільного вжитку речей.
3.17.
Оперативно повідомляє адміністрацію школи про кожен нещасний випадок,
вживає заходів щодо надання першої долікарської допомоги.
3.18. Вносить пропозиції щодо покращення й
оздоровлення умов здійснення освітнього процесу, а також повідомляє керівників
про всі недоліки в забезпеченні навчального процесу, які знижують
працездатність учнів.
3.19.
Проводить інструктаж учнів з техніки безпеки під час проведення виховних
заходів з обов'язковою реєстрацією у класному журналі чи журналі реєстрації
інструктажів.
3.20. Організовує вивчення учнями правил
охорони праці, правил дорожнього руху, поведінки в побуті, на воді тощо.
4. Права
Вихователь має право на:
4.1.
Участь в управлінні школою відповідно порядку, визначеного Статутом
школи.
4.2.
Захист професійної честі й гідності.
4.3. Ознайомлення зі скаргами та іншими
документами, які містять оцінку його роботи, надання відповідних пояснень.
4.4.
Захист своїх інтересів самостійно і/чи через представника, у тому числі
адвоката, у випадку дисциплінарного
- чи службового розслідування,
пов'язаного з порушенням педагогом норм професійної етики.
4.5.
Конфіденційність дисциплінарного (службового) розслідування, за
винятком випадків, передбачених законом.
4.6. Вільний вибір і використання методик
навчання й виховання, навчальних посібників і матеріалів, підручників, методів
оцінювання знань учнів.
4.7.
Підвищення у встановленому порядку своєї кваліфікації.
4.8.
Проходження атестації на добровільній основі на відповідну
кваліфікаційну категорію.
4.9.
Давання учням під час занять і перерв обов'язкових для виконання
розпоряджень, які стосуються організації занять і дотримання дисципліни,
притягнення учнів до дисциплінарної відповідальності у випадках і в порядку,
визначених відповідними правилами.
5.
Відповідальність
5.1.
Вихователь несе відповідальність за життя і здоров'я учнів групи, за
дотримання їхніх прав і свобод, визначених законодавством України.
5.2.
За невиконання чи неналежне виконання без поважних причин Статуту і
Правил внутрішнього трудового розпорядку школи, законних розпоряджень
директора школи та інших локальних нормативних актів, посадових обов'язків,
визначених цією Інструкцією, вихователь несе дисциплінарну відповідальність у
порядку, визначеному трудовим законодавством.
5.3.
За застосування, у тому числі одноразове, методів виховання, пов'язаних
із фізичним і/чи психічним насиллям над особистістю учня, а також скоєння
іншого аморального вчинку вихователь може бути звільнений з посади відповідно
до трудового законодавства і Закону України «Про освіту».
5.4.
За навмисно завдані школі чи учасникам освітнього процесу у зв'язку з
виконанням (невиконанням) своїх посадових обов'язків збитки вихователь несе
матеріальну відповідальність у порядку і в межах, визначених трудовим і/чи
цивільним законодавством.
6. Взаємовідносини (зв'язки за посадою) Вихователь:
6.1. Працює за графіком, складеним виходячи з 30-годин-ного робочого тижня
і затвердженим директором школи.
6.2.
Замінює у встановленому порядку тимчасово відсутніх вихователів на умовах
погодинної оплати.
6.3.
Самостійно планує свою роботу на навчальний рік і навчальний семестр.
План роботи затверджується заступником директора школи з виховної роботи.
6.4. Подає заступнику директора школи з
виховної роботи письмовий звіт про свою діяльність за певний період роботи
(семестр, навчальний рік).
6.5.
Одержує від директора школи та його заступників інформацію
нормативно-правового і організаційно-методичного характеру, ознайомлюється з
відповідними документами.
6.6. Працює у тісній взаємодії з учителями, класними керівниками і
батьками учнів (особами, які їх замінюють); систематично здійснює обмін
інформацією з питань, які належать до його компетенції, з адміністрацією та
вчителями школи.
Немає коментарів:
Дописати коментар