Методична робота

Методичні рекомендації щодо організації ГПД учнів 1 – 4 класів
Правильно організована робота в ГПД дає можливість гармонійно об'єднати навчання і виховання; організувати поза навчальну діяльність та дозвілля дітей відповідно до їх інтересів і побажань; надавати їм кваліфіковану допомогу у виконанні завдань; запобігати дитячій бездоглядності та безпритульності.
Зарахування до ГПД  (а також відрахування) відбувається за наказом директора навчального закладу на підставі заяви від батьків, або осіб які їх замінюють, які приймаються до 5 вересня поточного року.
Згідно із заявою від батьків дозволено відпускати дітей, які цього потребують, в зручний для батьків час.
Комплектування груп може здійснюватися:
·        з учнів одного класу (клас – група);
·        з учнів двох або кількох класів (збірна група);
·        з учнів різних класів (різновікова група);
·        склад учнів кожної групи (30 осіб)
  Тривалість перебування учнів у ГПД становить 6 годин на день.
  Режим роботи ГПД розробляється відповідно до Державних санітарних правил, ухвалюється педагогічною радою, затверджується директором школи.
Режим будується диференційно, залежно від вікових і індивідуальних особливостей, передбачає чергування всіх видів діяльності, перебування на свіжому повітрі не менше 2-2,5 годин.
Перша  частина режиму стабільна:
· організація групи;
· спортивна година;
· прогулянка, тривалістю не менше як 1 година 30 хвилин;
· обід, не менше як 30 хвилин;
· самопідготовка;
· денний відпочинок (сон) для учнів 1-х класів, тривалістю 1 година 30 хвилин.


 Друга – гнучка, рухлива: виховні заходи, суспільно-корисна праця, заняття за інтересами.
Обов’язково наявність ігрової кімнати для учнів 1-х класів або ігрового куточка
                                    Варіанти режиму дня.
Для учнів 1 – х класів (зі сном)
11.40 – 12.00 – прийом дітей в групу
12.00 – 13.00 – спортивна година
13.00 – 13.30 – підготовка до обіду, обід
13.30 – 15.00 – сон
15.00 – 15.30 – полудень
15.30 – 16.00 – дидактичні та розвивальні ігри
16.00 – 17.00 – прогулянка на свіжому повітрі
17.00 – 17.40 – заняття за інтересами
                               Для учнів 1 – 4 класів.
11.40 – 12.00  (1-2 кл.) - прийом дітей в групу
12.40 – 13.00  (3-4 кл.) - прийом дітей в групу
12.00 – 13.00  (1-2 кл.) – спортивна година
13.00 – 13.30  (3-4 кл.) -  спортивна година
13.00 – 13.30  (1-2 кл.) - підготовка до обіду, обід
13.30 – 14.00  (3-4 кл.) - підготовка до обіду, обід
15.00 – 16.30  (3-4 кл.) -  самопідготовка
15.00 – 16.00  (2 кл.) -  самопідготовка
15.00 – 15.30  (1 кл.) -  дидактичні ігри
16.00 – 16.30  (1-2 кл.) – виховна година
16.30 – 17.00 (3-4 кл.) -  виховна година
16.30 – 17.40 (1-2 кл.) – заняття за інтересами
17.00 – 18.40 (3-4 кл.) -  заняття за інтересами
Плани вихователя обов'язково узгоджуються з перспективним планом роботи школи і мають відповідати темі, над якою працює школа, а також доповнювати плани вчителів початкових класів.
Вихователь складає перспективний  план роботи на рік,  план роботи на семестр, щоденний план роботи вихователя із зазначенням виховної мети кожного заходу.
Вихователь також веде спеціальний журнал, встановленої форми, де відмічаються відсутні учні,ведуться записи проведених  заходів.
Перспективний план містить основні завдання на семестр, коротку характеристику колективу групи, відображає організаційну роботу вихователя.
План роботи вихователя погоджується заступником  директора школи та затверджується директором школи.
Планується участь ГПД у загальношкільних заходах; робота з позашкільними закладами, бібліотекою, дитячими та юнацькими центрами творчості.
Особливу увагу слід приділяти формуванню у школярів стійких навичок здорового способу  життя; профілактиці шкідливих звичок, патріотичному та громадянському вихованню, розвитку творчих здібностей дітей, духовності, зміцненню моральних засад, застосовано сучасних освітніх технологій.
Термін проведення самопідготовки.
                        1 клас  - домашніх завдань немає
                        2 клас – 45 хвилин підготовка домашніх  завдань
                        3-4 клас – 1,5 – 2 години

                        5-7 клас – 2-2,5 години




















Вихователі групи продовженого дня — педагоги, які постійно спілкуються з учнями, закріпленими за ними, різнобічно впливають на них. У своїй діяльності вихователь ГПД тісно пов'язаний з іншими шкільними працівниками. Із заступником директора школи з виховної роботи він планує свою діяльність, бере участь у підготовці й проведенні шкільних свят, урочистих подій, інших заходів. З учителем праці з'ясовує питання профорієнтаційної виховної роботи; з бібліотекарем — стан читання учнями художньої літератури; з учителем фізичного виховання — участь у підготовці і проведенні спартакіад, проведенні годин здоров’я та ін. Його діяльність урізноманітнює, пожвавлює виховну роботу в класі, спрямовує її на диференціацію та індивідуалізацію виховання, на ширший і глибший вияв здібностей та уподобань школярів. Діяльність справжнього вихователя групи продовженого дня сповнена педагогічною творчістю і не обмежується певними рамками. Форми роботи можуть бути різними — індивідуальною, груповою і фронтальною. Вибір конкретної форми зумовлюється різними чинниками: завданням виховання, рівнем розвитку первинного колективу, індивідуальними особливостями школярів, об'єктивними обставинами, конкретними педагогічними ситуаціями та ін.
За критерієм використання джерел і засобів виховного впливу на особистість школярів форми роботи поділяють на: словесні (збори, доповіді, бесіди, диспути, конференції, зустрічі та ін.); практичні (походи, екскурсії, спартакіади, олімпіади, конкурси тощо); наочні (діяльність шкільних музеїв, виставок, тематичні стенди та ін.). Усі вони взаємопов'язані, доповнюють і збагачують одна одну. Є види роботи, в яких одночасно використовують словесні, практичні, наочні форми. Наприклад, колективні творчі справи (КТС)
Існує ще один вид розподілу форм роботи вихователя ГПД. Це:
групові – диспути, дискусії, засідання за круглим столом, поетичні свічки, соціальні ринги, історичні розповіді, написання творчих робіт, огляди – перегуки, прес-конференції, виставки, діалоги, години спілкування, вечори та інтелектуальні ігри.
індивідуальні – доручення, бесіда, написання творчих робіт, виступи, дослідницький пошук.
з батьками – збори, психолого-педагогічні практикуми, лекції, бесіди, конференції, листування,відвідування вдома, брифінги, огляд літератури, засідання батьківських клубів, вечори великої сім’ї, родинні свята, дні відкритих дверей, вечори запитань та відповідей, позакласний всеобуч, аукціони родинної педагогіки, альбоми-естафети, виставки сімейних реліквій, творчі портрети сім’ї.
спільно з шкільним бібліотекарем – керівництво читанням, аналіз читацьких формулярів, бібліотечно-бібліографічні заняття, захист читацьких формулярів, прем’єри книги, вечори поезії та інші форми пропаганди книги.
спільно з вчителями, керівниками гуртків та секцій – обмін інформацією, вироблення єдиних вимог, складання програм спільних дій.
спільно зі шкільним психологом – педконсиліум, анкетування, спостереження, тестування, вивчення продуктів діяльності, складання програм розвитку особистості учня і учнівського колективу.
Вихователь групи продовженого дня спрямовуючи усі виховні впливи на учнів класу, враховує різні фактори (соціальні, педагогічні, психологічні). Він постійно дбає про зміцнення навчання і виховання, про розвиток пізнавальних інтересів учнів і створення можливостей для застосування засвоєних ними знань на практиці, про залучення школярів до активної участі у суспільно-корисній діяльності, формування у них ідейно-моральних переконань.
Отже, успішна робота вихователя ГПД передбачає вміле поєднання масових, групових та індивідуальних форм, що відповідає завданням і змісту виховання і забезпечує єдність впливу на інтелектуальну, емоційну і дієво-практичну сферу життєдіяльності школярів.








Немає коментарів:

Дописати коментар